Are users better-off with new transit lines?

Abstract : This paper studies the entry of new competitors in public transport like long distance busses that compete with rail. A stylized model is used that analyzes the addition of a new more direct line in an existing network. We show that the introduction of the new line is only beneficial if there are relatively many users that want to use the new direct line. Our result raises serious concerns with respect to the decentralized management of transit systems.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
2016
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [12 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-ens.archives-ouvertes.fr/hal-01282877
Contributeur : Florence Helft <>
Soumis le : lundi 14 mars 2016 - 11:46:46
Dernière modification le : mercredi 23 mai 2018 - 15:04:01
Document(s) archivé(s) le : dimanche 13 novembre 2016 - 07:24:01

Fichier

braess6.1.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01282877, version 1

Collections

Citation

Moez Kilani, André De Palma, Stef Proost. Are users better-off with new transit lines?. 2016. 〈hal-01282877〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

164

Téléchargements de fichiers

380